poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Classroom od strony ucznia

Docierają sygnały, że jeszcze nie wszyscy sobie radzą z Classroomami ... Na powyższym filmie jest pokazany tylko urywek możliwości a dokładnie początek pracy z Classroomem ucznia. Po pierwsze uczeń musi mieć konto Google lub rodzic udostępni swoje lub rodzic założy dla osoby małoletniej. Film pokazuje pracę na komputerze. Osoby pracujące na telefonach lub tabletach muszą jeszcze pobrać w Sklepie Play lub AppStore aplikację "Classroom". Oprócz tego trzeba "zdobyć" kod dostępu do danego Classroom. Trzeba się zapytać (elektronicznie) nauczyciela lub sprawdzić w dzienniku elektronicznym lub zapytać się (elektronicznie) koleżanki bądź kolegi z klasy. 
Sposób oddawania zadań też może być różny, tzn. dany nauczyciel może np. prosić, aby przysyłać mu e-mailem, ale na filmie przedstawiono podstawowe sposoby oddawania zadań. Z pewnością nie wszystkie, bo może być np. zadanie z wymaganą krótką odpowiedzią i wtedy piszemy odpowiedź i "oddajemy". Może być np. dodany formularz i wtedy uczeń wypełnia formularz (test) i oddaje. W każdym razie jeśli jeszcze pojawią się pytania, to proszę śmiało pytać.
JH

4 komentarze:

  1. Może warto byłoby w ramach zajęć z informatyki potrenować z dziećmi pracę w classroomach? Część uczniów nie potrafi efektywnie w nich pracować. W skutek tego czas pracy bardzo się wydłuża. Dokładamy pracy innym nauczycielom dopytując ich o kwestie techniczne. Proszę to rozważyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem "Unknown", że uważasz, iż wpadła(e)ś na "świetny" pomysł? Myślisz, iż nauczyciel informatyki ... sobie "bimba"? ... Świadomie "dokłada pracy innym nauczycielom"? ... Rozważałem co odpisać i ... doszedłem do ... bardzo znanej prawdy "milczenie jest złotem". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic takiego nie powiedziałam i nikogo nie atakuję. Uważam jedynie, że problem istnieje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, problem istnieje i mam tego świadomość. Miałem tego świadomość już na starcie zdalnego nauczania. Problem jest jednak bardzo złożony. Szkoda czasu na tłumaczenie. Wpis pod którym jest ta dyskusja jest najlepszym dowodem, że "coś" się dzieje. Od klasy 5. wzwyż na lekcjach typu LIVE do znudzenia powtarzam, pokazuję pracę w Classroom ... filmy są nadal do obejrzenia.
    Problem jest również po stronie nauczycielskiej. Ja oferowałem się, aby mnie zapisywać jako ucznia do Classroomu. Mało kto, to wykorzystał. Ja się wpraszać nie będę, bo i tak mam więcej pracy, niż normalnie. W Classroom można pracować w ... rozmaity sposób, a to może rodzić kolejne trudności.
    Co zostało napisane, to ... można przeczytać.
    Prawda jest taka, że w "zwykłej" (stacjonarnej) szkole, też duża część uczniów ma trudności. Przy nauczaniu zdalnym weszliśmy na "wyższy" poziom. Trudno się dziwić, że ... jest więcej problemów.
    Dyplomatycznie odpowiem tak - wpisy na stronie szkolnej, na temat zdalnego nauczania pojawiły się od 28.03. firmowane są moim e-mailem, nauczyciele też znają mój e-mail, jeśli ktoś nie otrzymał ode mnie odpowiedzi na zadane pytanie, niech śmiało dopisze komentarz.

    OdpowiedzUsuń