Takie sytuacje ... też mogą się zdarzyć. Trudno, ... trzeba poczekać, nie takie serwery nie wytrzymywały obciążenia..
wtorek, 31 marca 2020
poniedziałek, 30 marca 2020
Egzamin próbny ósmoklasisty - arkusze
1.04.2020.
Arkusz z j.ang. / plik audio (karta odp. / karta rozw. /) Arkusz z j.niem / plik audio
31.03.2020
Arkusz z matematyki (karta odp. / karta rozw. /zeszyt rozw. )
30.03.2020.
Arkusz z j.pol.
Arkusz z j.ang. / plik audio (karta odp. / karta rozw. /) Arkusz z j.niem / plik audio
31.03.2020
Arkusz z matematyki (karta odp. / karta rozw. /zeszyt rozw. )
30.03.2020.
Arkusz z j.pol.
piątek, 27 marca 2020
Piątkowe podsumowanie zdalnego nauczania w Wapnie
Za nami trzy dni oficjalnych zdalnych zajęć w naszej szkole. Chociaż samo nauczanie odbywało się już wcześniej. Wielu z Was, zarówno rodziców, jak i uczniów (a także nauczycieli) radzi sobie z tym nowym, niespodziewanym wyzwaniem, na które nie byliśmy przygotowani. Są na pewno jednak również osoby zagubione w tym wirtualnym nauczaniu. Proszę jednak pamiętać, że ... skoro czytacie ten tekst, to ... znaczy, że macie dostęp do Internetu. Skoro macie dostęp do Internetu, to możecie się zwrócić o pomoc.
Od poniedziałku (dla wszystkich "podstawowych" klas, tj. oprócz klas PP) zacznie się wyświetlać w dzienniku elektronicznym nowy plan lekcji. DE (dziennik elektroniczny) pozostaje dla nas podstawowym narzędziem w kontakcie: rodzice-uczniowie-nauczyciele. Nasze (nauczycieli) informacje pojawiały się publikowane w dziale "Prace domowe"
Uczulamy wszystkich, że ponieważ wpisów było dużo a różne szkoły miały różne propozycje do Heliona (właściciela DE), rozwiązano to w sposób kompromisowy, na pierwszej stronie wyświetla się 10 wpisów, dopiero kliknięcie prowadzi do reszty.
Część nauczycieli postawiła na kontakt mailowy lub nawet SMS-owy, część rodziców i uczniów korzysta z grup na mediach społecznościowych. Każdy sposób, jeśli działa jest ... dobry. Wszystkie te rozwiązania są jednak niedoskonałe w przypadku nauczania zdalnego z prawdziwego zdarzenia. Nasza szkoła idzie w kierunku narzędzi oferowanych przez GOOGLE. Już zapewne większość słyszała o Classroom. Aby dołączyć do Classrom potrzebny jest kod (od nauczyciela), ale jeszcze ważniejsze jest posiadanie konta Google, czyli adresu e-mail typu: "jacek_placek@gmail.com"
Nawet, aby móc edytować dokumenty w "LZ", które są udostępniane dla wszystkich tj. każdy (kto zna link) może zobaczyć - co tam jest pisane (czasami nawet na żywo) TRZEBA mieć adres ...@gmail.com Zdajemy sobie sprawę, że można mieć zastrzeżenia do tych rozwiązań np. przepisy dotyczące wieku. Jednak w przypadku młodszych uczniów, to nie chodzi o to, by uczniom zakładać konta, to właśnie rodzice mają sobie założyć takie konta.
Przypominamy przy okazji, że większość posiadaczy smartfonów już ma takie konta (warto sprawdzić!). Zaletą rozwiązań Google, jest możliwość pracy zarówno na komputerze jak i na tablecie oraz nawet na telefonie. Przy czym w tych dwóch ostatnich przypadkach wymagane będzie dodatkowe zainstalowanie aplikacji: Classroom, Dokumenty, i ewentualnie jeszcze później kilku (jak już się rozkręcimy). Bardzo łatwo stworzyć wirtualne zeszyty (WZ), które są dużo lepsze od zwykłych, papierowych i w dodatku ... za darmo.
Przypominamy przy okazji, że większość posiadaczy smartfonów już ma takie konta (warto sprawdzić!). Zaletą rozwiązań Google, jest możliwość pracy zarówno na komputerze jak i na tablecie oraz nawet na telefonie. Przy czym w tych dwóch ostatnich przypadkach wymagane będzie dodatkowe zainstalowanie aplikacji: Classroom, Dokumenty, i ewentualnie jeszcze później kilku (jak już się rozkręcimy). Bardzo łatwo stworzyć wirtualne zeszyty (WZ), które są dużo lepsze od zwykłych, papierowych i w dodatku ... za darmo.
Pewnie są osoby, które oczekiwały wideokonferencji. Nie jest wykluczone, że dojdzie i do takich czasów. Jednak chwilowo nie jest to potrzebne, nie jest wymagane a do tego jest wymagające sprzętowo i kontrowersyjne ze względu, chociażby na ochronę danych osobowych.
Od poniedziałku ruszają próbne egzaminy ósmoklasistów (w wersji online). Zachęcamy do sprawdzenia swojej wiedzy. Uczniowie dostali informacje.
Od poniedziałku będziemy znów próbowali budować i doskonalić nasz system zdalnego nauczania. Czekamy również na informacje od rodziców i uczniów. Można je wyrazić, chociażby komentując ten wpis. Przy czym przypominamy, że obowiązuje Netykieta.
JH
środa, 25 marca 2020
DOBRE RADY OD SZKOLNEGO PEDAGOGA
"Za każdym dzieckiem, które wierzy w siebie,
stoi rodzic, który uwierzył w nie jako pierwszy"
Jak rozmawiać z dzieckiem o niepokojącej sytuacji związanej
z koronawirusem?
Każdy dzień przynosi nowe wydarzenia, a wiadomości, które do nas docierają uruchamiają dużo uczuć i emocji, dlatego :
PAMIĘTAJ !!!
- Przekazuj dziecku informacje zgodnie z prawdą, ale dostosuj swoje odpowiedzi do jego wieku .
- Mów głosem spokojnym, delikatnym, pozbawionym złych emocji.
- Każdą niepokojącą informację (w miarę możliwości) tłumaczmy dziecku, nie zostawiajmy go w niepewności i niewiedzy.
- Towarzysz dziecku i bądź gotowa/y, by je wesprzeć. Zapewnij mu poczucie bezpieczeństwa. (okazuj ciepło i czułość)
Więcej informacji możesz przeczytać na str. Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
Możecie
też zadzwonić i porozmawiać o swoich rodzicielskich niepokojach
poprzez infolinie fundacji pod nr 800 100 100, kontakt online przez
stronę https://800100100.pl/
Jak
zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu?
Dom
nie musi być szkołą, ale warto tak zorganizować przestrzeń i
czas, by dzieci poczuły się bezpiecznie, by – w miarę możliwości
– wykorzystały okres przymusowej izolacji na rozwój swojego
potencjału.
- Plan jest ważny
-wspólnie
ustalcie harmonogram dnia: ( w przybliżeniu godziny)
pobudka,
posiłki, obowiązki domowe, odpoczynek, zabawy, no i – nauka (z
podziałem na przedmioty).
-
do Ciebie – Rodzicu – należy ostatnie słowo w tej kwestii, ale
warto wziąć pod uwagę zdanie i potrzeby swojego dziecka, (też
musi czuć się ważne :))
-
warto powiesić plan w miejscu widocznym dla wszystkich członków
rodziny,
-podstawą
sukcesu jest konsekwentne przestrzeganie planu :)
2.
Nauka, nie przeszkadzaj :)
-podczas
czasu przeznaczonego na naukę, zadbaj o atmosferę skupienia w domu,
-zatroszcz
się, by nie docierały odgłosy włączonego telewizora, radia czy
rozmowy telefonicznej,
-
nie zagaduj, nie rozpraszaj,
-
pokaż, że naukę swojego dziecka traktujesz poważnie.
3.
Miejsce nauki jest ważne :
-zadbaj,
by na stoliku czy biurku znajdowały się tylko niezbędne do nauki
przedmioty, bez rozpraszaczy w postaci ulubionych zabawek, smartfonu
itp.
-dzieci
z problemami z koncentracją uwagi powinny siedzieć z dala od okna,
-warto
pamiętać, że należy wziąć pod uwagę potrzeby swojego dziecka,
-
niektórzy będą potrzebowali stałego lub regularnego nadzoru
postępów w realizacji zadań,
Ważne:
by rodzeństwo w wieku szkolnym uczyło się w tym samym czasie,
4.
Czas pracy, czas przerwy
-
zajęcia typowo szkolne zaplanuj w pierwszej połowie dnia (większość
dzieci poznawczo lepiej funkcjonuje w godzinach przedpołudniowych
lub wczesno popołudniowych),
-każda
rodzina może wprowadzić zmiany, które bardziej odpowiadają jej
potrzebom
i
rytmowi życia,
-
warto jednak trzymać się planu, bo nauczenie się funkcjonowania
bez dzwonków, to cenna życiowa umiejętność, której właśnie
teraz uczniowie mają szansę się nauczyć jak nigdy wcześniej. :)
-
zaleca
się
przerywanie nauki po około 30 minutach. Taka chwila wytchnienia
powinna trwać 5-10 minut. W tym czasie mózg
porządkuje sobie
wszystkie przyswojone rzeczy, „oswaja się” z nimi. Musi to być
coś zupełnie niezwiązanego z nauką, np. zaczerpnij świeżego
powietrza, poćwicz, zjedz coś.
Strony
internetowe wspierające nauczanie w warunkach domowych
polecane dla młodszych uczniów:
Jak
wspierać dzieci i motywować je do systematycznego uczenia się ?
Każda
nowa sytuacja wymaga oswojenia. Przeniesienie nauki ze szkoły do
domu to nowe realia dla wszystkich zaangażowanych: i dzieci, i
nauczycieli, i rodziców. Wszyscy muszą nauczyć się funkcjonowania
w nowych okolicznościach, do których nikt nie miał czasu wcześniej
się przygotować. Teraz podpowiadamy, jak motywować dzieci, by czas
przymusowo spędzony w domu sprzyjał ich rozwojowi.
Pozwól
dziecku współuczestniczyć w ustaleniu nowych reguł
1.Wykonywanie
swoich obowiązków staje się łatwiejsze, gdy rozumie się ich sens
i brało się udział w ustaleniu ich zakresu i sposobu realizacji.
2.Wyjaśnij
dziecku obecny kryzys, w związku, z którym nie chodzi do szkoły,
ale to nie jest całkiem wolne od szkolnych obowiązków.
Czasami
mniej znaczy więcej
1.Jeśli
masz wrażenie, że ilość przesyłanych przez nauczycieli
materiałów, ćwiczeń, poleceń i prac do wykonania przerasta
możliwości Twojego dziecka, poproś nauczyciela o dostosowanie
ilości czy rodzaju materiału do jego potrzeb.
2.W
sytuacji, w której nauczyciel wysłał wiele różnych materiałów
do wyboru, sam dokonaj selekcji, by nadmierną liczbą zadań nie
przytłoczyć dziecka.
Zrób
listę sukcesów i dokonań dnia
1.Uzupełniaj
ją wspólnie z dzieckiem codziennie wieczorem o to, czego nowego
dziś udało się mu nauczyć, zrozumieć czy, o co poszerzyło swoje
umiejętności. (Nie muszą to być wyłącznie szkolne dokonania).
2.Nagradzaj
nie tylko wynik, ale też wysiłek i wkład pracy swojego dziecka.
3.
Kładź nacisk na wytrwałość, a nie tylko efekty.
4.
Chwal dziecko za najmniejsze nawet sukcesy, bo to pozwoli mu uwierzyć
w siebie
i
swoje możliwości, uśmiechaj się:))
5.Dostrzegaj
sukcesy i starania dziecka.
Ustal
domowe zasady ekranowe
BARDZO
POLECAM :) DOMOWY KODEKS ODPOWIEDZIALNEGO KORZYSTANIA Z MEDIÓW.
CYFROWYCH znajdziecie link:
https://domowykodeks.pl/wp-content/uploads/2018/04/SCENARIUSZ_ROZMOWY.pdf
Nauka
przez zabawę
Człowiek
uczy się cały czas, a najlepiej wtedy, gdy dzieje się to
mimochodem, np. przez zabawę. W tym celu warto wykorzystaj gry
planszowe. Można sięgnąć do typowych gier czy quizów
edukacyjnych.
Pomysły
na rozwijające spędzenie czasu online i offline można znaleźć na
stronach crazynauka.pl i juniorowo.pl oznaczone #nieferie.
Ruch
jest potrzebny :)
O
czym łatwo można zapomnieć, siedząc w domowej izolacji. Aktywność
fizyczna nie tylko dba o zdrowie ciała (m.in. wzmacnia odporność),
ale też i umysł (odstresowuje, poprawia nastrój, wzmacnia
zdolności uczenia się). Jeżeli macie swój ogródek, podwórko-
dopilnuj, aby dziecko spędziło trochę czasu na zabawach ruchowych.
Jeżeli mieszkacie w bloku, można w miarę możliwości ćwiczyć
przy otwartym oknie, balkonie.
Pamiętajmy
o właściwym odżywianiu naszych dzieci, które wpływa na ich
odporność!!!
CIĄG
DALSZY NASTĄPI.......... :)
pedagog
szkolny B.Dziregas
Nowy plan lekcji
Plan zajęć obowiązujący w naszej szkole od środy 25.03.2020 ... niestety w DE zmiany planu można nanosić dopiero od poniedziałków, w związku z tym, w dzienniku funkcjonuje "stary" plan. Natomiast nauczanie zdalne funkcjonuje na podstawie informacji podawanych w DE oraz w niektórych przypadkach informacje podawane są w strumieniach Classroom poszczególnych klas.
wtorek, 24 marca 2020
Komunikat
Szanowni Rodzice,
Życzę Wam, aby ta sytuacja szybko się skończyła i oczywiście wiele zdrowia,
z wyrazami szacunku
Anna Wagner
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Wapnie
szkoła to miejsce spotkań, kształtowania wartości, rozwijania umiejętności i oczywiście zdobywania wiedzy. Obecna sytuacja, związana z pandemią koronawirusa, tak naprawdę zabrała Wam szkołę. Zostaliście pozostawieni w bardzo trudnym położeniu. Wielu z Was pracuje, ma swoje obowiązki, a do tego jeszcze doszła całodzienna opieka nad dziećmi, które powinny być w tym czasie w szkole. Mało tego, one muszą się pod Waszą opieką uczyć. Zdaję sobie sprawę z tego, jak trudna jest to sytuacja. Nikt nas nie przygotował na to, że skala ograniczeń przy zagrożeniu epidemiologicznym może być aż tak wielka. Zgodnie z oczekiwaniami Ministerstwa Edukacji Narodowej Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Wapnie uruchomi od 25 marca 2020 r. zdalne nauczanie, którego głównym założeniem ma być dalsze rozwijanie umiejętności dzieci, ponieważ nikt nie jest w stanie dziś powiedzieć, kiedy będą mogły powrócić do szkoły. Jednocześnie jestem świadoma, że taka forma pracy niesie ze sobą wiele problemów, takich jak dostęp do sprzętu, czas wykonywania zadań, stopień ich trudności oraz ich ilość. Trudno jest także zmobilizować dzieci do pracy w domu, zwłaszcza że niełatwo jest osiągnąć taki stopień komfortu psychicznego, żebyśmy podchodzili do swoich obowiązków z entuzjazmem. Będziecie Państwo korzystać, tak jak dotychczas, z dziennika elektronicznego, jako podstawowej formy kontaktu z nauczycielami. Jednocześnie plan lekcji zostanie ograniczony i dopasowany do możliwości psychofizycznych dzieci w sytuacji pracy w domu oraz pracy przy komputerze czy tablecie. Oprócz tego nauczyciele zaproponują Wam inne narzędzia, które mogą ułatwić pracę oraz ujednolicić system zadań w taki sposób, aby łatwo było je identyfikować, odszukać, komentować i sprawdzać. Warto przekonać dzieci oraz siebie do korzystania z nowych udogodnień, aby urozmaicić dziecku czas spędzony nad lekcjami i aby nie ograniczać ich pracy tylko do uzupełniania ćwiczeń bądź robienia notatek w zeszycie. Zachęcam do kontaktu z nauczycielami, ponieważ zdaję sobie sprawę, że nie zawsze możemy pomóc swojemu dziecku w pracy. Nikt Państwu tej pomocy nie odmówi. Nauczyciele ograniczą także materiał nauczania w taki sposób, aby pozostawić tylko niezbędne minimum, zapewniające realizację podstawy programowej. Jeśli potrzebujecie Państwo pomocy z naszej strony, szukacie odpowiedzi na nurtujące Was pytania, bądź chcielibyście po prostu porozmawiać, to można się ze mną kontaktować pod numerem telefonu 503429600 lub napisać e-mail na adres zs.wapno@pro.onet.pl.
Życzę Wam, aby ta sytuacja szybko się skończyła i oczywiście wiele zdrowia,
z wyrazami szacunku
Anna Wagner
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Wapnie
niedziela, 22 marca 2020
piątek, 20 marca 2020
Porady szkolnego informatyka
Dzisiaj na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej pojawiła się informacja o nowych o nowych przepisach, które będą obowiązywały od 25 marca do 10 kwietnia. O szczegółach można sobie poczytać. Generalnie polecaną platformą jest http://www.epodreczniki.pl/
Bardzo możliwe, iż wkrótce pojawią się szczegóły dotyczące monitorowania i sprawdzania wiedzy ucznia. To ustali dyrektor w porozumieniu z nauczycielami.-
Dotychczasowy czas był dla nas nauczycieli również wielkim wyzwaniem. Z mojej strony mogę stwierdzić, iż nigdy tak intensywnie nie pracowałem (a przecież nie musiałem). Testowałem, sprawdzałem, eksperymentowałem, odpowiadałem na wiele pytań, udzielałem wielu porad. Pracowałem od rana do wieczora. Chciałbym tu przedstawić najważniejsze wnioski z dotychczasowych moich działań.
-
Głównym kanałem łączności nauczycieli z uczniami pozostaje dziennik elektroniczny oraz szkolna strona (ta). W dzienniku też dzieją się eksperymenty (proszę się nie dziwić - wiem, bo korespondowałem z Helionem). W każdej chwili może pojawić się informacja o nowym sposobie, bo sytuacja jest dynamiczna. Najważniejsze cechy dobrego zdalnego kształcenia, to stabilność, prostota i dostępność. Z moich różnych eksperymentów wynika, iż najciekawszą ofertą są narzędzia oferowane przez giganta internetowego - Google. Ta firma podpisała z polskim rządem porozumienie na bezpłatne udostępnienia platformy G Suite. Rejestracja do tego programu jest otwarta, ale sam proces mógłby trochę potrwać. Jednak niemal taką samą funkcjonalność oferują aplikacje przeznaczone dla indywidualnych użytkowników, które nie wymagają żadnych rejestracji. Część uczniów i część nauczycieli pracuje już w aplikacji Classroom. Ta forma pracy powinna się sprawdzić dla uczniów od klasy piątej, chociaż oczywiście młodsi mogą mieć większe problemy. Dla tych uczniów (którzy będą w classroom) będą również możliwe lekcje na żywo przy pomocy aplikacji Hangouts. Do tych aplikacji nie są wymagane komputery, wystarczą tablety, a nawet smartfony. Serwery tych aplikacji powinny być odporne na duży ruch w sieci. (inne platformy przy obciążeniach bywały niestabilne, czyli nie dało się pracować) Dla młodszych uczniów (1-4) raczej sugerowałbym obserwację informacji pojawiających się w dzienniku, gdzie mogą się pojawić adresy internetowe konkretnych stron oraz oczywiście np. www.epodreczniki.pl i inne pojawiające się w sieci ciekawe propozycje.
-
Postawa zasługująca na pochwałę.
Już
kolejny raz Zuzia Ciążyńska, uczennica klasy V B naszej szkoły
podarowała swoje włosy Fundacji Rak'n'Roll
w ramach programu "Daj Włos!" osobom potrzebującym
peruki. Pierwsze ścięcie włosów miało miejsce w klasie III w
roku 2018 a drugie w klasie V w lutym 2020r. w Salonie Fryzjersko
Kosmetyczny Madam w Wapnie i wysłane przez rodziców Zuzi do
fundacji. Taka postawa cieszy i zasługuje na pochwałę. Gratulacje
dla Zuzi i jej rodziców :)
aksyr
środa, 18 marca 2020
Rekrutacja
Drodzy rodzice kandydatów do klasy I, w związku z zagrożeniem epidemiologicznym Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza umożliwia elektroniczną rejestrację dzieci do klasy I. Na stronie zswapno.blogspot.com w zakładce REKRUTACJA znajduje się formularz rekrutacyjny, który należy wydrukować i uzupełnić, a następnie zrobić skan i wysłać na adres zs.wapno@pro.onet.pl. Można skorzystać również z poczty tradycyjnej. W przypadku jakichkolwiek problemów można się kontaktować pod numerem 503 429 600.
Przypominamy, że rekrutacja do klasy I rozpoczyna się 1 kwietnia 2020 r.
wtorek, 17 marca 2020
Poissonrouge - dla dzieci
Wszyscy uczniowie w naszej szkole znają stronę: https://www.poissonrouge.com/. To jest znakomita strona edukacyjna! Zwłaszcza dla dzieci z klas 1-3. Normalnie strona jest dostępna za darmo przez okres próbny. Firma, która jest właścicielem serwisu postanowiła ... dać dzieciom pełny dostęp.
Na obrazku dane potrzebne do zalogowania do pełnej wersji. Akurat tę stronę BARDZO polecam!
JH
Na obrazku dane potrzebne do zalogowania do pełnej wersji. Akurat tę stronę BARDZO polecam!
JH
Nauka zdalna
Na obrazku powyżej fragment strony z dziennika elektronicznego losowego ucznia klasy ósmej. Dziennik elektroniczny staje się zatem podstawowym źródłem informacji na temat nauczania w naszej szkole, w czasie zawieszenia zajęć. Oczywiście warto również odwiedzać tę stronę gdzie mogą się pojawiać dodatkowe informacje. Bardzo możliwe, iż będą powstawały nowe kanały informacyjne. Np.będą przychodziły wiadomości SMS, wiadomości e-mail, powstaną grupy w mediach społecznościowych, powstaną inne narzędzia do nauki. Przypominamy, że nie przerywamy nauki, zmieniamy tylko formę. Starajmy się ograniczyć do minimum przemieszczanie się i bezpośredni kontakt z innymi osobami.
_
Osoby nie posiadające konta w dzienniku elektronicznym powinny napisać wiadomość na adres: hajajacek@gmail.com
_
Już powstają classroomy, aby z nich w pełni korzystać potrzebny będzie adres typu "...@gmail.com". Większość osób posiadających telefony z Androidem ma już takie adresy.
_
Osoby nie posiadające konta w dzienniku elektronicznym powinny napisać wiadomość na adres: hajajacek@gmail.com
_
Już powstają classroomy, aby z nich w pełni korzystać potrzebny będzie adres typu "...@gmail.com". Większość osób posiadających telefony z Androidem ma już takie adresy.
_
poniedziałek, 16 marca 2020
Sportowe podsumowanie marca
Na początku marca odbyły się Mistrzostwa Szkoły Podstawowej w Wapnie w Tenisie Stołowym i Streetballu.
Do pierwszej dyscypliny zgłosiło się 27 uczniów, a ostatecznie sklasyfikowano 17. Mistrzostwa w Tenisie Stołowym rozgrywano systemem pucharowym do dwóch porażek. Zwycięzca, czyli Ksawier Pawłowski (7b), oprócz walki z przeciwnikami walczył też z czasem, ponieważ spieszył się na trening piłki nożnej. Ostatecznie z obu starć wyszedł zwycięsko. Drugie miejsce zajął Oskar Grabarski (8b), dla którego porażka w finale była jedyną w turnieju. Na trzecim miejscu uplasował się Nikodem Solecki (8b).
Pod koszem rywalizowały trzy drużyny. Dobry początek mieli Orkowie, którzy pierwszy mecz z Chłopakami Robaki, mimo zaciętej końcówki, rozstrzygnęli na swoją korzyść. W drugim spotkaniu we znaki dał im się brak rezerwowego, co skutkowało wysoką porażką z Walcami z Wapna. Mistrzostwo rozstrzygnęło się w ostatnim meczu. Walce nieznacznie uległy Chłopakom i o tytule zdecydowała różnica w zdobytych i straconych koszach. Królem Strzelców został Lihs Szymon 7b – 8 pkt.
L.p.
| Nazwa |
1
|
2
|
3
|
Wygrane
|
Punkty
|
Miejsce
|
1
|
Orkowie
|
x
|
6-5
|
2-11
|
1
|
8-16
|
3
|
2
|
Chłopaki Robaki
|
5-6
|
x
|
2-1
|
1
|
7-7
|
2
|
3
|
Walce z Wapna
|
11-2
|
1-2
|
x
|
1
|
12-4
|
1
|
- Walce z Wapna: Lihs Szymon 7b (8 pkt.), Hałas Kacper 7a (1), Wawrzyniak Marcin 8b (1), Jaruzal Marcel 7a (2),
- Chłopaki Robaki: Adamczewski Oliwier 6b (2), Maksym Mateusz 6a (2), Zadroga Szymon 6a (2), Adamski Maciej 6a (1),
- Orkowie: Gąsior Filip 7b (1), Szymkowiak Karol 8a (6), Pietrzycki Marcin 8a (1).
Radosław Piechowiak
sobota, 14 marca 2020
INFORMACJA
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Wapnie informuje, że od 16 marca 2020 r. do odwołania szkoła będzie całkowicie zamknięta. W sprawach pilnych można kontaktować się z dyrekcją szkoły pod numerem telefonu 503429600.
Dzień Liczby Pi
W naszej szkole mieliśmy świętować ten dzień w piątek, ale ... dla tych, którzy czekali oraz dla ciekawych ... - skąd się wzięła liczba Pi?
czwartek, 12 marca 2020
XIII Turniej Recytatorski
W sobotę 07marca trzech uczniów reprezentowało naszą szkołę podczas XIII Turnieju Recytatorskiego "Między Wierszami" w kategorii szkół podstawowych. Byli nimi: Oliwia Kusz (kl. VII), Czerwińska Wiktoria i Wawrzyniak Marcin(VIII kl.). Przygotowane przez nich recytacje pod czujnym okiem pań: J. Korbal i Kingi Modzelewskiej - Łasut na tyle urzekły jury, że Wiktorii przyznano III miejsce, a Oliwię wyróżniono. Bardzo się cieszymy, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Na uwagę zasługuje również fakt, iż organizator turnieju w trakcie wręczania nagród powiedział, iż cytuję :" Wapno, to skarbnica recytatorów". To także niejako wyróżnienie dla naszej placówki. Mamy powody do dumy, ale takie słowa także zobowiązują - do dalszej, ciężkiej pracy.
JK
Zdalne nauczanie w Wapnie
Nasza szkoła korzysta z dziennika elektronicznego, w którym dostępna jest funkcja "Prace domowe". Prosimy o sprawdzanie informacji w dzienniku. Powyżej przykładowy wpis z pracą domową z matematyki dla uczniów klasy ósmej.
JH
JH
Komunikat
Szanowni Rodzice,
w związku z zawieszeniem zajęć w szkole w okresie od 13 do 27 marca 2020 r. dzieci powinny pozostać w domu.
w związku z zawieszeniem zajęć w szkole w okresie od 13 do 27 marca 2020 r. dzieci powinny pozostać w domu.
Zaleca się ograniczenie wyjazdów i przebywania w większych skupiskach ludzi. Rodzicom dzieci w wieku do ośmiu lat
przysługuje zasiłek opiekuńczy do 14 dni, który można otrzymać po złożeniu oświadczenia u pracodawcy,
dotyczącego zawieszenia zajęć w szkole lub przedszkolu.
Ze względu na długi czas zawieszenia zajęć dydaktycznych nauczyciele przygotują materiały do samodzielnej pracy
Ze względu na długi czas zawieszenia zajęć dydaktycznych nauczyciele przygotują materiały do samodzielnej pracy
uczniów w domu w formie e-learningu. Ministerstwo Edukacji Narodowej również jest w trakcie opracowania materiałów
dla uczniów w wersji elektronicznej. Proszę rodziców klas VIII o szczególne zmobilizowanie dzieci do samodzielnej
pracy i powtarzania materiału przed egzaminem oraz kontakt z nauczycielami, głównie języka polskiego,
matematyki i języka angielskiego.
Opiekę merytoryczną nad językiem angielskim przejmuje pani Anna Markiewicz-Kluczyńska. informacje na temat
zadań uczniowie będą otrzymywać poprzez media społecznościowe lub dziennik elektroniczny, w związku z tym
proszę o kontakt z wychowawcą lub nauczycielem przedmiotu.Bardzo proszę o szczególne, rygorystyczne przestrzeganie
higieny oraz śledzenie komunikatów GIS, MEN i MZ.
W sprawie powrotu dzieci do szkoły po zawieszeniu zajęć proszę na bieżąco śledzić komunikaty na stronie szkolnej.
Anna Wagner
higieny oraz śledzenie komunikatów GIS, MEN i MZ.
W sprawie powrotu dzieci do szkoły po zawieszeniu zajęć proszę na bieżąco śledzić komunikaty na stronie szkolnej.
Anna Wagner
środa, 11 marca 2020
PILNE!
Na podstawie §18 ustęp 2 pkt 2 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r., poz. 69 z późn. zm.) w związku z: rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa SARS-COV-2, wywołującego chorobę COVID-19, rekomendacją Prezesa Rady Ministrów oraz Wójta Gminy Wapno postanawiam zarządzeniem nr 22/03/2020 z 11 marca 2020 r. zawiesić zajęcia dydaktyczne i wychowawcze na terenie Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Wapnie od 12 do 27 marca 2020 roku. W dniu 12 marca 2020 r. mogą przyjść do szkoły na zajęcia opiekuńcze tylko te dzieci, które nie mają zapewnionej opieki w domu i są zdrowe. Od piątku 13 marca 2020 r. do 27 marca 2020 r. w szkole nie będą się odbywać żadne zajęcia.
Rodzicom rekomenduje się, aby uczniowie pozostali w domu.
Wszelkich informacji w tej sprawie udziela dyrektor szkoły.
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Wapnie
Anna Wagner
W tych dniach sekretariat będzie czynny między 7:00 a 13:00.
Rodzicom rekomenduje się, aby uczniowie pozostali w domu.
Wszelkich informacji w tej sprawie udziela dyrektor szkoły.
Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Wapnie
Anna Wagner
wtorek, 10 marca 2020
KOMUNIKAT!
WAŻNE!
DYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WAPNIE ZALECA RODZICOM POZOSTAWIENIE W DOMU W TRYBIE KWARANTANNY DOMOWEJ DZIECI, KTÓRE PRZEBYWAŁY OSTATNIO DŁUŻEJ POZA MIEJSCEM ZAMIESZKANIA, A W SZCZEGÓLNOŚCI TE, KTÓRE POWRÓCIŁY Z WYJAZDÓW ZAGRANICZNYCH. ZALECENIE WYDAJE SIĘ ZE WZGLĘDU NA BEZPIECZEŃSTWO, W ZWIĄZKU Z PROFILAKTYKĄ KORONAWIRUSA COVID-19.
PROSIMY O OGRANICZENIE WYJAZDÓW DO TYCH, KTÓRE SĄ KONIECZNE.
DYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ W WAPNIE ZALECA RODZICOM POZOSTAWIENIE W DOMU W TRYBIE KWARANTANNY DOMOWEJ DZIECI, KTÓRE PRZEBYWAŁY OSTATNIO DŁUŻEJ POZA MIEJSCEM ZAMIESZKANIA, A W SZCZEGÓLNOŚCI TE, KTÓRE POWRÓCIŁY Z WYJAZDÓW ZAGRANICZNYCH. ZALECENIE WYDAJE SIĘ ZE WZGLĘDU NA BEZPIECZEŃSTWO, W ZWIĄZKU Z PROFILAKTYKĄ KORONAWIRUSA COVID-19.
PROSIMY O OGRANICZENIE WYJAZDÓW DO TYCH, KTÓRE SĄ KONIECZNE.
Akcja schronisko
Uwaga!
Klasa III, realizując II modułu
pt. ,,Zwierzęce lekturki spod chmurki ” w ramach Ogólnopolskiego
Projektu Edukacyjnego ,,Czytam z klasą”, wybrała lekturę
autorstwa Toma Justyniarskiego "Psie troski". W ramach
zadań organizuje akcję:
„Pełna miska dla zwierzaka ze schroniska” – zbiórka karmy i koców.
Celem tej akcji jest poprawa standardu
pobytu zwierząt w schronisku oraz kształtowanie postawy przyjaciela
zwierząt. Dary trafią do pobliskiego schroniska.
Dzielenie się
tym co mamy – to dobry nawyk.
Kl. III z wychowawcą
poniedziałek, 9 marca 2020
Warsztaty profilaktyczne i spotkanie dla rodziców "kontrola rodzicielska"
5
marca 2020 r. odbyły się w naszej szkole warsztaty profilaktyczne
dla uczniów klas VII a,b. Zajęcia prowadzili szkoleniowcy z DEV
GROUP z Wągrowca. Klasy miały okazję uczestniczyć w 90 minutowych
zajęciach warsztatowych dotyczących uzależnień i skorzystać z
profesjonalnego sprzętu:
ALKOgoglii
oraz NARKOgogli, które służą
do demonstracji upośledzenia zmysłów po spożyciu alkoholu i
narkotyków.
O
16.00 rodzice naszych uczniów mieli okazję zapoznać się ze
sposobem instalowania "kontroli rodzicielskiej", aby
monitorować działalność swoich dzieci w Internecie.
Koordynator
warsztatów i spotkania dla rodziców:
Brygida Dziergas- pedagog
szkolny
niedziela, 8 marca 2020
Dzień Kobiet
Wszystkim przedstawicielkom płci pięknej
składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia,
pomyślności i samych pięknych dni w życiu.
_składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia,
pomyślności i samych pięknych dni w życiu.
Apel odbył się już szóstego marca. Poniżej zapis filmowy oraz trochę zdjęć.
FOTO (JH)
Stowarzyszenie Wapieńskich Poetów
Słowo pisane jest
niezwykłym tworzywem, które wyraża nie tylko to, co jest widoczne,
lecz także to, co skrywamy głęboko w naszych
duszach. 5 III 2020 r. uczniowie klasy VIII b uczestniczyli
w niezwyczajnej lekcji, która nawiązywała do
wcześniej omawianej powieści pt. „Stowarzyszenie umarłych
poetów”. Ósmoklasiści prezentowali utwory manifestujące ich
osobowość, poglądy i przemyślenia. Uczniowie sięgali po dzieła
różnych poetów, nie zabrakło nawet recytacji utworów Jeremiego
Przybory czy Agnieszki Osieckiej. Kilkoro uczniów pokusiło się o
napisanie własnych wierszy. Poniżej fragmenty spontanicznej
twórczości naszej młodzieży (zachowano oryginalną pisownię).
Subskrybuj:
Posty (Atom)