30 maja w naszej szkole odbył się po raz drugi Konkurs Wiedzy o
Samorządzie Gminnym. Na godzinę 9 przybyli do szkoły zaproszeni goście
oraz zawodnicy. Wszystkich powitał dyrektor Zespołu Szkół, pan Janusz
Bilski, po czym głos zabrał także wójt, pan Zbigniew Grabowski. Pan
Grabowski podarował też swoją książkę jako nagrodę dla najlepszej
uczestniczki.
Udział w konkursie wzięły trzy drużyny: ze Skoków, z Gołańczy i z Wapna.
Pierwszą konkurencją był test wiedzy z zakresu Ustawy o samorządzie
gminnym, w którym zwyciężczynią została Weronika Kruszka z Gołańczy,
również zeszłoroczna laureatka. W drugiej konkurencji trzyosobowe
drużyny miały za zadanie napisać rozprawkę na temat demokracji, z którą
wszyscy poradzili sobie bardzo dobrze. Jury w trzyosobowym składzie:
Leszek Baczyński, Maciej Ryska i Anna Wagner po podliczeniu punktów
ogłosiło wyniki: pierwsze miejsce zajęła drużyna z Wapna, drugie - z
Gołańczy, a trzecie ze Skoków. W skład naszego zespołu wchodziły: Julia
Kolińska, Klaudia Bednarek i Pamela Szejner, która zastępowała chorą
Wiktorię Wlizło.
Wszystkim uczestniczkom serdecznie gratulujemy ogromnej wiedzy na temat
samorządu lokalnego. Indywidualną nagrodę główną w wysokości 100zł
ufundowała Rada Rodziców, a nagrody rzeczowe - Rada Gminy Wapno.
Dziękujemy bardzo.
W
środę 25.05.2016r. uczniowie naszej szkoły wybrali się wraz z
opiekunami p. Anna Markiewicz -Kluczyńska, p. Magdaleną Maroszek
oraz rodzicami p. Izabelą Nowakowska i p. Anną Karnikowską na
wycieczkę do Jura Parku w Solcu Kujawskim. Głównym celem wyprawy
było zapoznanie uczniów z erą mezozoiczną – czyli erą
dinozaurów i jej okresami oraz przybliżenie wiedzy z dziedzin:
paleontologii, geologii i biologii. W Jura Parku ulokowanym w
przepięknej leśnej scenerii 90 minutowy spacer ścieżkami
edukacyjnymi połączyliśmy z oglądaniem dinozaurów, o których
życiu szczegółowo opowiadała pani przewodnik. W muzeum ziemi i
ogrodzie zimowym mogliśmy podziwiać jedną z największych
ekspozycji skamieniałości w Polsce oraz szkielety pradawnych
zwierząt i budzącą respekt rekonstrukcję mamuta. Prawdziwą
frajdę stanowił park rozrywki i plac zabaw, gdzie można było
skorzystać z wielu atrakcji m.in. huśtawek, zjeżdżalni, pajęczyny
wspinaczkowej, basenu z piłeczkami, gokartów, rollercostera,
licznych karuzel wśród których największym powodzeniem cieszył
się zapierający dech w piersiach „Statek piracki” oraz skuterów
wodnych. Jednak za najciekawszy punkt programu wszyscy uczniowie
zgodnie uznali niezapomniane seanse w kinie emocji Cinema 5D, gdzie
oprócz trójwymiarowego obrazu doznaliśmy także innych wrażeń
zmysłowych. Niezwykle realistycznie przedstawione efekty sprawiły,
że staliśmy się aktywnymi uczestnikami scen rozgrywających się
na ekranie. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i o
godz.15.30 przyszło nam opuścić to ekscytujące miejsce
„zamieszkałe” przez prehistoryczne zwierzęta. Na pamiątkę
pobytu w Solcu Kujawskim można było kupić zabawki-dinozaury,
książki, czy minerały. Wycieczka przebiegła bez zakłóceń, a co
najważniejsze humory i pogada nam dopisały.
Dnia 20.05.2015r. w Szkole Podstawowej nr 3 w Wągrowcu odbył
się piąty już Międzyszkolny Konkurs Językowy dla uczniów klas 4-6. Troje
uczniów z naszej szkoły: Oliwia
Strauchmann z kl. IV a, Zuzanna Grewling z kl. V oraz Leonard Klatkiewicz z kl.
VI b przez 1,5 godziny zmagało się z
zadaniami sprawdzającymi sprawności z zakresu języka angielskiego tj.
rozumienie tekstu czytanego, słuchanie, ćwiczenia leksykalno – gramatyczne i
reagowanie językowe. W konkursie wzięło udział ponad 30 uczniów z
10 różnych szkół podstawowych powiatu wągrowieckiego. Konkurs miał charakter rywalizacji
indywidualnej i był dostosowany do wieku uczestników ( odpowiednio dla klasy:
IV, V, VI). Uczniów przygotowywała i
opiekę nad nimi w czasie konkursu sprawowała nauczycielka języka angielskiego
Anna Markiewicz – Kluczyńska. Niestety w tym razem nie udało nam się zająć
żadnego z trzech pierwszych nagradzanych miejsc. Uczniowie otrzymali natomiast
nagrody pocieszenia i dyplomy uznania za udział w konkursie.
Dnia 17.05.2015 roku odbył się w naszej szkole konkurs wiedzy
o Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej przeznaczony
dla uczniów klas IV-VI. Wzięło w nim udział 9 uczestników. Test składał się z
pytań typu otwartego i zamkniętego i dotyczył: kultury, polityki, historii,
zwyczajów i życia codziennego Brytyjczyków. Największą liczbę punktów zdobyły
uczennice z kl. VI a. Paula Kruś zajęła I miejsce, Agata Pisarek uplasowała się na miejscu II, a
tuż za nią, Iga Sajnaj na miejscu trzecim. Konkurs zorganizowała i
przeprowadziła nauczycielka języka angielskiego Anna
Markiewicz-Kluczyńska.
Dzisiaj dodamy do galerii. Celowo zwlekaliśmy z publikacją, zresztą nie tylko my. Tutaj można zobaczyć i ewentualnie pokazać znajomym. Głosowanie (1-17 czerwca!) będzie na stronach "Kolorowe boiska" i postaramy się podać informacje tak szybko jak tylko będzie to możliwe.
______
27 maja
W galerii jest już 50 filmów. Prawdopodobnie głosowanie na Wapno będzie na stronie http://koloroweboiska.pl/glosuj/23 (ale dopiero od 1 czerwca). Doświadczenie uczy, że najlepsze wyniki daje bezpośrednia agitacja wśród rodziny i znajomych. Tego musimy się trzymać - KAŻDY z nas powinien mobilizować jak najwięcej osób, aby głosowały w dniach 1-17 czerwca. Nie musimy być na pierwszym miejscu w głosowaniu ale lepiej jeśli bezpiecznie wejdziemy do finałowej dwudziestki. Dalej zdecydują jurorzy. Oglądając filmy innych szkół mogę stwierdzić, iż ... gdybyśmy zrobili "klasyczną" wizytówkę, to na pewno byśmy nie wygrali. Są po prostu szkoły bogatsze i mają co pokazać. Naszą szansą jest nasza spontaniczna radość na tym filmie ... czy to wystarczy?
Jak już wcześniej można było przeczytać - Iza Rajnik została laureatką ogólnopolskiego konkursu SGB - "Jest .gifosko". Dzisiaj odbyło się wręczenie nagród. Grupę SGB reprezentowali: Wiceprezes Zarządu PBS - Tomasz Wałowski oraz Dyrektor o. w Damasławku - Elżbieta Bugaj-Lichańska. Nagrodami były: zegarki sportowe, kamera sportowa GoPro oraz dla szkoły projektor multimedialny. W spotkaniu uczestniczył dziennikarz "Głosu Wągrowieckiego", zatem wkrótce można się spodziewać artykułu w GW z Izą w roli głównej. :)
1 czerwca ruszy NASZE głosowanie, aby potrenować można pomóc w głosowaniu sąsiedzkiej gminie. Stępuchowo (Damasławek) walczy o podwórko NIVEI są na dalekim miejscu ale jeśli poczują "powiew w żagle" dzięki naszym (wapieńskim) głosom, to może zrewanżują się głosując na NASZ film. Pomóżmy im a oni może pomogą nam! Przy okazji można "potrenować" głosowanie.
Już w poniedziałek 30 maja odbędzie się w naszej szkole kolejna edycja
Konkursu Wiedzy o Samorządzie Gminnym. W rywalizacji wezmą udział trzy
gimnazja: z Gołańczy, ze Skoków oraz z Wapna. Pierwsza konkurencja ma
charakter indywidualny i polega na rozwiązaniu testu wiedzy na temat
samorządu gminnego. Druga konkurencja ma formę drużynową i trzeba się
będzie w niej wykazać znajomością zasad demokracji, a także
umiejętnością argumentacji, ponieważ zadaniem zespołu będzie napisanie
rozprawki na wylosowany temat, związany oczywiście z demokracją. Okazją
do przeprowadzenia tego konkursu jest obchodzony 27 maja Dzień
Samorządowca. Hasłem głównym tegorocznej edycji naszego konkursu jest
"Demokracja nie tylko w wymiarze lokalnym", a wynika ono z 27 rocznicy
pierwszych wolnych wyborów od czasów II wojny światowej, którą
obchodzimy 4 czerwca. Z naszego gimnazjum startuje trójka uczennic z
klasy IIIB. Konkurs będzie wpisany w kalendarz szkolny także na przyszły
rok.
Są jeszcze ostatnie wolne miejsca na wycieczkę do kopalni soli w Kłodawie (9 czerwca). Koszt to 105 zł, w tym przejazd, zwiedzanie kopalni i dwudaniowy posiłek. Szczegółowych informacji o wycieczce udziela Radosław Piechowiak.
Dzisiaj na czwartej lekcji odbyły się nagrania do filmu konkursowego. Przez 45 minut udało się zrobić 3, niemal 3-minutowe nagrania. Wkrótce będzie można zobaczyć efekty :)
(Dyrektor i ja już widzieliśmy)
Już mogę zdradzić, że na konkurs zgłoszone będzie nagranie drugie :)
Chciałbym już teraz podziękować wszystkim za zaangażowanie i wkład w tworzenie tego filmu.
Byliście WIELCY!
Dobry uczynek - ZALICZONY!
Wkrótce będzie kolejny etap - głosowanie. Wtedy znów będzie trzeba "popracować" :)
JH
O godzinie 15:30 rozpoczęła się prezentacja wyników wielomiesięcznych przygotowań uczniów klas drugich gimnazjalnych. FOTO 1 (JH) FOTO 2 (ER) FILM (JH)
Ponieważ w czwartek 19-go maja i tak wielu uczniów będzie przebranych w związku z "Dniem Motyla" - zdjęcia do wizytówki filmowej odbędą się w CZWARTEK na CZWARTEJ lekcji. Start ustawień 10:45, start zdjęć 10:50. W środę (18-go) na czwartej lekcji (10:45) odbędzie się próba generalna przed zdjęciami, bez strojów i rekwizytów. Każdy będzie miał zapamiętać gdzie stoi i co robi, aby w czwartek nie było wątpliwości. W środowej próbie udział biorą WSZYSCY (1-3,4-6 i gim.), po próbie odbędzie się apel organizacyjny dla klas 4-6 (1-3 oraz gimnazjum wracają do zajęć). Klasy gimnazjalne będą miały swój apel na 5. lekcji.
W czwartek PEŁNA MOBILIZACJA, cały czas czekamy na ciekawe pomysły! Musi być kolorowo i wesoło i ciekawie. Nawet nagrody za dalsze miejsca są bardzo atrakcyjne. (np. telewizor 50") W regulaminie jest mowa, że mogą zostać przyznane dodatkowe nagrody ...
13 maja 2016r. nasza szkoła otrzymała komunikat z Finału Powiatowego w Indywidualnych Biegach Przełajowych rozegranych 26.04.2016 r. w Kobylcu, w którym jest informacja o tym, że do Finału Wojewódzkiego zakwalifikowała się również Oliwia Jach oraz Wiktoria Wlizło. Brawo dziewczyny !!!
Na wstępie chciałbym wszystkim podziękować za wyrozumiałość i udział oraz przeprosić za zamieszanie. Za tydzień PRAWDZIWE nagranie filmu-wizytówki, który weźmie udział w konkursie, gdzie stawką jest nowe boisko szkolne.
Niektóre ujęcia wypadły dobrze inne słabiej ale to nie ma w tym wypadku znaczenia. Ważne jest, aby przynajmniej większość zorientowała się "o co chodzi" i aby mieć punkt odniesienia. Prawdopodobnie wkrótce pojawią się szczegółowe wytyczne. Teraz krótki komentarz "na gorąco".
Zmieniona zostanie kamera - na sportową z obiektywem szerokokątnym, aby nie było problemów przy ujęciach z bliska.
Zmieniona zostanie trasa przejścia (prawdopodobnie) - zaczniemy od schodów, od strony cisu (wyjście awaryjne). Następnie sala 9, sala 8, sala 18, sala 19, biblioteka, schody, sala 21 i finał na starej sali gimnastycznej.
Musimy "zagospodarować" każdy fragment trasy, wszędzie musi się coś dziać, nie możemy pokazywać "pustych ścian". Mogą np. być sztalugi z malarzami, grupy gitarzystów, czy rzeźbiarzy itp. Mile widziane pomysły na otwieranie drzwi. Każdy powinien wiedzieć gdzie jest jego miejsce, powinien znaleźć sobie takie miejsce. Bardzo możliwe, że spróbujemy wersji, gdzie wszyscy na początku stoją nieruchomo i ożywiają się dopiero, gdy miną je MOTYLE. Dzisiaj na próbie zabrakło jeszcze p. Ilony (jako motyla-nauczycielki) a przydałby się jeszcze jeden motyl.
Muzyka musi być głośniej ale nie wykluczmy, że będzie podążał za nami głośnik. Przydałyby się jakieś reflektory albo bardzo mocne latarki, które by doświetlały trasę. Film ma trwać maksymalnie 3 minuty, piosenka trwa 2:53, na końcu może być wspólny okrzyk np. "WAPNO"
Osoby, które miały przebranie mogą 18 maja ponownie się przebrać. bardzo mile widziane będą jasne, kolorowe koszulki. Dopracowane muszą być działania w salach, do których wchodzi kamera.
Potrzebne będą kolorowe baloniki, kolorowe kartki, kolorowe chusty, kolorowe piłki, kolorowe duże zabawki, itp. Osoby z miejsc gdzie kamera już była będą mogły się dostać na salę gimnastyczną ale albo za kamerą albo od schodów z drugiej strony (klas 1-3).
Mamy tylko 3 tygodnie na przygotowanie!!! Nie wpłynęła żadna oficjalna propozycja, zatem JH proponuje:
1. Jako podkład muzyczny "Motylem jestem" w wykonaniu młodej wapieńskiej wokalistki; może być w nowoczesnej aranżacji, może być z chórkiem. Podkład byłby odtwarzany przez radiowęzeł w czasie kręcenia filmu. Ważniejsze jest, aby był zaśpiewany "z radością i energią", niż czysto wokalnie (i tak w tle będą inne odgłosy). Osoby odpowiedzialne za przygotowanie podkładu: A.Rajewska, M.Mrówczyńska. Osoby chętne do zaśpiewania mile widziane.
2. MOTYL - główna bohaterka filmu będzie oprowadzać kamerę po szkole. Teoretycznie mogła to by być wokalistka, która zaśpiewa ale nie musi. Wskazane, aby miała urok i wdzięk (aby urzec jury). Kandydatka jest ... ale inne kandydatki mile widziane. Ta główna będzie śpiewać (udawać, że śpiewa) natomiast dobrze by było, aby miała koło siebie jeszcze 2-3 koleżanki (motyle). Prawdopodobnie jako mama-motyl wystąpi p. I.Godawa również przebrana za motyla, ewentualnie pszczółkę, która będzie reprezentować grono nauczycielskie. (w tej "wycieczce po szkole")
3. Start nagrania - prawdopodobnie schody wejścia dla pracowników, przydałby się uczeń przebrany za ... konika polnego lub żabkę otwierający drzwi główne, kilkoro dzieci mogłoby stać na dole schodów np. machając kwiatami (nawet lepiej papierowymi, kolorowymi).
4. Wejście do szkoły, na korytarz. Na korytarzu wzdłuż ścian mogliby stać uczniowie, najlepiej z kolorowymi elementami np. baloniki, kwiaty. Powinni się bujać, machać i uśmiechać! Sala nr 20 w rezerwie (nie mam jeszcze pomysłu, kto miałby tam być).
5. Biblioteka - (pierwsze wejście do sali) propozycja - ośmioro uczniów w zielonych koszulkach (w miarę możliwości podobny kolor), 4 z jednej, 4 z drugiej strony "zaczytanych" w albumach, zamyślonych. Po wejściu MOTYLI czytelnicy "ożywiają" się, biorą do rąk albumy (czasopisma) które czytali i zaczynają nimi machać jakby to były motyle (obowiązkowy uśmiech na twarzy!)
Odpowiedzialna za ekipę biblioteczną p. K. Łasut.
6. Sala nr 19 - dwóch uczniów przebranych za rycerzy, czworo uczniów (np. czerwone koszulki) przy dwóch ławkach z modelami/makietami. Teoretycznie skupieni nad pracą ale gdy orientują się, że kamera zaczyna ich filmować, przerywają pracę i zaczynają machać (nożyczkami, pędzlami, mieczami). Odpowiedzialny za ekipę historyczno-modelarską M.Ryska. Motyle wybiegają i udają się do sali nr 18
7. Sala nr 18 - sześcioro/ośmioro uczniów (ubrani - czarny dół, biała góra) gra w parach w w szachy mając z boku na podłodze dodatkowe plansze, po wejściu MOTYLI przerywają grę, każdy łapie dodatkową szachownicę i próbują planszami imitować ruch motyli. Odpowiedzialny J.Haja.
8. Sala nr 8 - rozstawione maszyny do szycia, prawdopodobnie 8 uczennic w ...np. niebieskich koszulkach, niby coś tam szyją ale po wejściu MOTYLI wstają i zaczynają machać chustami np. niebieskimi (ale niekoniecznie) Odpowiedzialna za ekipę krawiecką A.Wagner.
9. Sala nr 9 - np. ośmioro uczniów np. w żółtych koszulkach, najlepiej z własnymi tabletami, teoretycznie pracują, po wejściu MOTYLI chwytają tablety a na tabletach najlepiej gdyby były rysunki motyli i pokazują rysunki do kamery. Odpowiedzialny R.Piechowiak
10. Jeśli starczy czasu, to MOTYLE udają się do sali nr 16 i sali nr 12, tu trzeba by było dopracować pomysły na te sale. Prawdopodobnie jednak nastąpi nawrót do schodów przy sklepiku. Dobrze by było, aby powstał szpaler uczniów z już odwiedzonych klas niejako zamykający korytarz i kierujący do schodów. Na schodach też mile widziani uczniowie przy ścianie najlepiej kolorowo ubrani z kolorowymi dużymi "elementami".
11. Sala nr 21 - uczniowie w białych kitlach (ok. 8) z kolorowymi, dymiącymi kolbami w okularach, zajęci doświadczeniami po wejściu MOTYLI zaczynają machać, oczywiście koniecznie uśmiechając się. Odpowiedzialna M.Stachowiak
12. Sala gimnastyczna stara - tu gromadzą się wszyscy pozostali chętni. Wskazane, aby poszczególne grupy (piłkarze, siatkarze, gimnastyczki, pomponiary) były podobnie ubrane w "ostre" kolory. Część piłkarzy może podbijać piłkę stopą, część głową, siatkarze mogą sobie podawać w parach, kilka dziewczyn mogłoby zrobić szpagat (np. równocześnie), kilka mostek itp. Tu (na sali byłby finał) zatem mogliby dotrzeć już wszyscy, aby robić tłum. Mile widziane falowanie i oczywiście koniecznie uśmiech na twarzy.
Odpowiedzialni pozostali nauczyciele.
-
Kto chciałby być w konkretnej sali, zgłasza się do "opiekuna" sali. Dla większości będzie miejsce na sali gimnastycznej, możliwe że do tworzenia szpaleru na korytarzu i na schodach zostaną wyznaczone konkretne klasy. Generalne wskazanie dla wszystkich KOLOROWE (!) stroje. W ciągu 3 minut (regulamin) nie jesteśmy w stanie pokazać wszystkiego. Film musi być nagrany w jednym (!) kawałku. W poniedziałek postaram się wykonać próbę czasową, aby sprawdzić jak możemy podzielić czas między sale. Termin pierwszej próby zostanie podany wkrótce ale prawdopodobnie będzie to środa 4 lub 5 lekcja. Ważny będzie każdy detal np. ciekawie przebrani odźwierni, ciekawe dekoracje ... Ważny jest każdy pomysł. Nawet jeśli nie zostanie zrealizowany, to nie trzeba się obrażać. Trzeba pamiętać, że nawet jeśli nie wygramy boiska, to liczy się zabawa!
-
JH
-
Teledysk sprzed 41 lat :)
-
Wizytówka ma lipdubem, warto obejrzeć jak to się robi!
ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW SP. I GIMNAZJUM DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE „BOCIAN BIAŁY W POLSKIM KRAJOBRAZIE” PRACE WYKONANE SAMODZIELNIE TECHNIKĄ DOWOLNĄ O FORMACIE A4, PROSZĘ DOSTARCZYĆ DO ŚWIETLICY 27 MAJA 2016 r.
Kolejny owocowy czwartek (5 maja) okazał się ogromnym sukcesem -
sałatki owocowe rozchodziły się jak przysłowiowe "ciepłe bułeczki".
W czwartek 19 maja wychowawcy świetlicy i mamy z Rady Rodziców
przygotują dla całej społeczności szkolnej inną - równie pożywną i
zdrową niespodziankę - będą to tym razem koktajle owocowe. :)
Do zobaczenia i smacznego :)
Zapraszam
do udziału w kolejnej edycji konkursu „Nie pal przy mnie,
proszę”. Konkurs
plastyczny kierowany do uczniów klasy pierwszych i trzecich SP,
w
których realizowany jest program „Nie pal przy mnie
proszę”. Zadaniem
dla uczestników jest wykonanie tabliczki
na drzwi
o tematyce antytytoniowej (sugerującej zakaz palenia papierosów w
obecności dzieci). Format tabliczki –A4 jednostronny ( tektura
lub brystol).
Wykonanie
w wersji kolorowej lub czarno-białej, techniką dowolną: kredki,
farby, ołówek. Laureaci
I, II i III miejsca z etapu szkolnego przechodzą do etapu
powiatowego. Prace
należy przynosić do 16 maja.
Koordynator projektu szkolnego J.Hemmerling.
W środę 4 maja o północy ostatecznie
zakończyliśmy
akcję „Wywieś flagę”. Przypominamy – z okazji Dnia Flagi RP i
Narodowego Święta
Konstytucji 3 Maja zachęcaliśmy do wywieszania flag.
Podobnie jak w ubiegłym roku
ogłosiliśmy „konkurs”
wywieszania flag. Po wykonaniu zadania uczniowie mieli
dostarczyć własne
zdjęcia na tle budynków z wywieszonymi flagami (lub
wystawionymi w oknach).
Zadanie poprawnie wykonało 24 uczniów (klasy 2-3-4-5-6 SP i
1-2-3 Gimn.) i
jeden nauczyciel. Była także jedna fotka flagi bez
„właścicielki”. Trochę mało
i niestety znowu mniej niż w ubiegłym roku. Tak prosta
czynność jak wywieszenie
flagi nadal sprawia nam ogromną trudność.
Brawa więc ogromne dla tych, którzy
na nasz apel
odpowiedzieli pozytywnie. Brawa dla rodziców i opiekunów,
którzy pomogli swoim
pociechom lub uczą je już od dawna patriotyzmu w tak prosty
sposób!!!
Uczniowie, którzy przysłali swoje
zdjęcie na tle
flagi:
Klaudia Hemmerling 2a SP
Amelia Łasut 2a SP
Blanka Pisarek 2a SP
Oliwia Kusz 3b SP
Daria Wlizło 4a SP
Agata Szewczuk 4b SP
Martyna Dalka 4b SP
Zuzia Grewling V SP
Agata Lewandowska V SP
Sandra Nowakowska V SP
Agata Wiśniewska V SP
Szymon Szalaty V SP
Wiktoria Głąb VIa SP
Agata Pisarek VIa SP
Kornelia Pietrus VIa SP
Oliwia
Jach VIb SP
Adrian
Głąb 1 Gimn.
Marcin
Głąb 1 Gimn.
Natalia
Hemmerling 1 Gimn.
Marta
Korbal 1 Gimn.
Dawid Wlizło 1 Gimn.
Oliwia Nowakowska 2b G
Weronika Szewczuk 3a Gim
Wiktoria Marglarczyk 3b Gim
Oraz p. Jacek Haja
(fotka flagi bez „właścicielki” - E.
Maślanka 6b SP)
Prace nie mogą być wcześniej publikowane. Rymowanka musi zawierać co najmniej 4 wersy dla klas 1-3 i 8 wersów dla klas 4-6. Treść rymowanki ma promować działalność SKO, PBS w Wągrowcu, oszczędzanie i wiedzę ekonomiczną. Prace należy złożyć do opiekuna SKO, do 16 maja.
Ocena i ogłoszenie wyników do 31.05.2016 r.
Jacek Haja
W środę 4 maja odbył się apel z okazji Święta Konstytucji 3 Maja.
Uczniowie szkoły podstawowej a następnie gimnazjum wysłuchali wierszy i
krótkich prelekcji poświęconych pierwszej polskiej ustawie zasadniczej i
jej znaczeniu. Uczniowie obejrzeli także filmy-prezentacje na temat
Majowej Konstytucji. W apelu wystąpiły Wiktoria, Weronika, Julka i
Wiktoria z 3b Gimn. a za obsługę techniczną i audio-video odpowiedzialny
był Kuba z 3a Gimn.
Wczoraj nasza szkoła przeżyła prawdziwy najazd szachistów z wielu zakątków Polski a nawet z Białorusi. W turnieju zagrało 87 szachistek i szachistów, w wieku od lat 7 do 85. Wśród nich było czterech zawodników z tytułami mistrzów międzynarodowych (IM) i wielu mniej utytułowanych ale również silnych graczy. Dla porównania - wśród wapieńskich szachistów nie ma zawodnika nawet z najskromniejszą V kategorią szachową. Pierwszy raz w rozgrywkach na wszystkich szachownicach były wykorzystane elektroniczne zegary cyfrowe, które pokazują czas z dokładnością do jednej sekundy. (to prezent od Fundacji Amicis) Zapisanych internetowo było nawet ponad 100 szachistów ale tradycyjnie w tych dniach (1-3 maja) rozgrywanych jest wiele imprez szachowych. Jednak i tak PITS był jedną z największych. Dla porównania - 1 maja był turniej w Rogoźnie a 2 maja w Żninie i razem (!) zagrało tam mniej graczy niż w Wapnie. Skąd przyjechali zawodnicy można sprawdzić w serwisie turniejowym. Dla naszych szachistów była to okazja dla podwyższenia swoich kwalifikacji szachowych i chyba ją wykorzystali, bo ci którzy grali już kolejny raz minimalnie poprawili swoje wyniki. Turniej zakończył się dużą niespodzianką, ponieważ wygrał zawodnik ze Żnina - Piotr Konieczyński, który był dopiero 12-y na liście startowej. Pan Piotr w ostatniej rundzie dał mata mistrzowi międzynarodowemu z Białorusi w ostatniej sekundzie swojego czasu. Zatem możemy tu mówić o wpływie nowych zegarów, to właśnie dzięki nim zawodnicy mogą lepiej gospodarować czasem. Szachowi goście jak zwykle zachwyceni byli znakomitą organizacją turnieju, która nie byłaby możliwa bez pomocy personelu szkoły oraz wolontariuszy z SKW (dziewczyny z kl. 3B). Na szczególne podziękowania zasługuje Pan Maciej Ryska, dzięki któremu zdjęcia z imprezy były dostępne w Internecie już w trakcie trwania turnieju. Poczęstunek i całkiem pokaźny fundusz nagród zawdzięczamy niezawodnym sponsorom, którzy od wielu lat wspierają wapieńskie szachy. Uroczystość wręczania nagród uświetnił swą wizytą wielki miłośnik szachów Wicestarosta Michał Piechocki, który od samego początku istnienia PITS stara się, w miarę możliwości odwiedzać Wapno. Z krótką wizytą pojawił się również Dyrektor Janusz Bilski. Nad całością imprezy czuwał, piszący tę relację - Jacek Haja. Za rok XIX PITS :)
KONKURS PLASTYCZNY DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM ORAZ UCZNIÓW KLAS SZÓSTYCH.
Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konkursu „Znajdź właściwe rozwiązanie”.
Zadaniem dla uczestników jest wykonanie ulotki związanej tematycznie z profilaktyką palenia tytoniu, skierowanej do osób młodych.
Technika wykonania ulotki – dowolna technika plastyczna (również grafika komputerowa)
Format ulotki – A5 dwustronny (kartka zeszytowa)
W pracach konkursowych nie wolno naruszać praw autorskich. Nie mogą one również wzbudzać agresji czy nietolerancji.
Laureaci I, II i III miejsca z etapu szkolnego przechodzą do etapu powiatowego.
Proszę nie podpisywać się na pracach! Swoje dane (imię, nazwisko, klasa, szkoła) należy umieścić w kopercie
i dołączyć do pracy.
Na prace czekamy do 16 maja.
Prace proszę składać u pani Agnieszki Rajewskiej.
Koordynator projektu szkolnego
Przypominamy, iż ulotka jest drukiem służącym celom informacyjnym przeznaczonym do szybkiego rozpowszechniania o niewielkiej objętości. To materiał zawierający rzeczowe i konkretne informacje na dany temat, posiadający określony cel. Ulotka powinna być przejrzysta i czytelna, a zapoznanie się z jej treścią nie powinno zająć wiele czasu. W ulotce liczy się atrakcyjność wizualna oraz oryginalność i ciekawy sposób przekazania zawartych w niej treści.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych na tegoroczną galę
Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych, która odbędzie się 18 maja 2016r.
o godzinie 15.30 w auli Zespołu Szkół w Wapnie.
W zamyśle projekt edukacyjny jest grupową pracą zespołu uczniów pod
kierunkiem opiekuna-koordynatora, której celem jest rozwiązanie jakiegoś
problemu. Projekty mogą mieć charakter twórczy lub badawczy. Ich
różnorodność zależy w głównej mierze od pomysłowości uczniów oraz
opiekunów, proponujących założony przez siebie temat lub akceptujących
temat wybrany przez uczniów. Praca nad realizacją projektów trwa od
października do maja, zajmuje więc około siedmiu miesięcy. W tym czasie
zespoły uczniowskie muszą wykonać szereg działań prowadzących ich do
finału projektu. Zadaniem opiekuna jest tworzenie przyjaznej, twórczej
atmosfery, koordynowanie działań uczniów, wspieranie ich i pomoc w
zdobyciu materiałów i realizacji zadań. Projekty przygotowane w tym roku
szkolnym przez uczniów klas drugich będziemy mogli podziwiać już w środę
18 maja. Zapraszamy serdecznie uczniów, rodziców i nauczycieli.
Uczestnicy projektów wraz z opiekunami i wychowawcami.