niedziela, 9 czerwca 2024

Wycieczka do Krakowa i ...nie tylko.

WK

3, 4 i 5 czerwca br. uczniowie klas 6a, 6b i 5 oraz kilkoro uczniów z klas 4, 7 i 8 wzięło udział w 3–dniowej wycieczce do Krakowa, Wieliczki i Energylandii w Zatorze.

W poniedziałek 3 czerwca po dość długiej podróży dotarliśmy do Wieliczki i zwiedzaliśmy podziemną trasę turystyczną. Pogoda w tym dniu dopisywała. Po obiadokolacji i zakwaterowaniu w hotelu „Żaczek” udaliśmy się na krakowski Stary Rynek. Udało się „pobuszować” jeszcze m.in. po Sukiennicach.
Wtorek 4 czerwca powitał nas deszczem. Trochę przemoczone ubrania „wysuszyliśmy” w Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku (oddział Muzeum Narodowego w Krakowie) mogąc podziwiać obrazy m.in. Bacciarellego, Michałowskiego no i oczywiście Jana Matejki. Informacje naszej przewodniczki p. Anny Kapery, szczególnie na temat „Somossiery” Michałowskiego oraz ogromnych płócien „Hołd pruski” i „Kościuszko pod Racławicami” wzbudziły duże zainteresowanie. O dziwo, chyba wszyscy uważnie słuchali p. Ani. Po opuszczeniu galerii, Plantami udaliśmy się do Zamku Królewskiego na Wawelu, gdzie w mniejszych grupach zwiedzaliśmy m.in. komnaty królewskie. Kolejnym punktem były groby królewskie w podziemiach wawelskiej katedry no i oczywiście „życzenia” pod dzwonem „Zygmunt”. Na koniec po spacerze po Starym Mieście odwiedziliśmy jeszcze Kościół Mariacki podziwiając ołtarz Wita Stwosza. Po posiłku i odpoczynku w hotelu uczestnicy tradycyjnie już odzyskali siły i kolejny wieczór spędziliśmy na Starym Rynku i w jego okolicach. Oprócz zakupu pamiątek (i nie tylko) oraz spacerów, kilka osób skorzystało z przejazdów dorożkami.
Środa 5 czerwca to dzień super pogody i szaleństw w zatorskiej Energylandii. Tu nic więcej nie trzeba dodawać. ;)

Organizator wycieczki (p. Ewa Ryska) dziękuje opiekunom (Iwona Napierała, Brygida Dziergas, Agnieszka Piechowiak, Maciej Ryska).

PS
Bardzo dziękujemy p. Ani za „Matejkę” oraz berło i miecz koronacyjny (i nie tylko).