poniedziałek, 13 czerwca 2022

Wycieczka do Wrocławia

W środę 08.06.2022 uczniowie klasy 4b, 5 oraz 6 wraz z opiekunami p. Joanną Hemmerling, Kingą Modzelewską-Łasut, Sylwią Modzelewską oraz Anną Markiewicz-Kluczyńską udali się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. Pierwszego dnia przemierzaliśmy najciekawsze zakątki stolicy Dolnego Śląska. Odbyliśmy ciekawy spacer po mieście z przewodnikiem szukając wrocławskich krasnali i licząc kłódki na mostach. Zwiedziliśmy Stary Rynek, Ostrów Tumski, Archikatedrę św. Jana Chrzciciela, Stare Jatki słynące ze zwierzęcych figur z brązu, odpoczywaliśmy w przepięknym wirydarzu Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, przeszliśmy przez wciąż tętniącą życiem zabytkową Halę Targową i zobaczyliśmy dawny budynek miejskiego więzienia. Następnie udaliśmy się do podziemnego schronu z czasów II wojny światowej, w którym obecnie mieści się Galeria Sztuki Filmowej "Movie Gate", gdzie uczniowie mogli podziwiać oryginalne rekwizyty z planów filmowych, a na koniec wziąć udział w interaktywnych zabawach i łamigłówkach. Po południu odwiedziliśmy niezwykłe Centrum Edukacji Ekologicznej "Hydropolis" . Jest to miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe ukazują wodę z różnych fascynujących perspektyw. A wieczorem podziwialiśmy zachód słońca z największego poza Warszawą wieżowca Sky Tower. Rozpościerająca się panorama miasta i okolic z 49 piętra zrobiła na nas niesamowite wrażenie.

Drugiego dnia statek wycieczkowy "Nerida" zabrał nas z Przystani Kardynalskiej na kojący rejs po Odrze. Ponownie mogliśmy podziwiać panoramę Wrocławia, lecz z innej perspektywy. Przed południem zaczęła się nasza przygoda z fauną i florą w największym ogrodzie zoologicznym w Polsce. Ogromne wrażenie zrobiło na nas Afrykarium i oceanarium prezentujące ekosystemy wodne "czarnego lądu". Na zakończenie pobytu we Wrocławiu odbyliśmy spacer po Ogrodzie Japońskim oraz uczestniczyliśmy w seansie "grających fontann" w Parku Szczytnickim podziwiając z zewnątrz Halę Stulecia - obiekt wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.