sobota, 8 kwietnia 2017

Komórki w szkole - złe, czy dobre?

Co jakiś czas powraca dyskusja nad wpływem Internetu i urządzeń mobilnych na ludzi a w szczególności na młodych ludzi. Przeciwnicy mają swoje argumenty, zwolennicy mają swoje argumenty. Prawda, pewnie jak zwykle, leży pośrodku. Przeciwnicy "komórek" muszą sobie zdać sprawę, że nie da się "tego" zatrzymać, zakazać. Zwolennicy komórek muszą sobie zdać sprawę, że "to" może być źle wykorzystywane. Osoby zainteresowane tym tematem mogą poszukać, właśnie w Internecie, wiele materiałów na ten temat. Nawet na stronach naszej eCzytelni są linki do takich materiałów. 
Nasza szkoła stara się być nowoczesna, oczywiście na miarę posiadanych środków. Niestety te środki są bardzo skromne. Dlatego warto się zastanowić nad wykorzystaniem zasobów naszych uczniów. 
W piątek (7.04.2017) odbył się w naszej szkole eksperymentalny sprawdzian z matematyki, który uczniowie "pisali" korzystając z ... smartfonów. Uczniowie nie zgodzili się na to, aby ich filmować. Chociaż, gdy została włączona kamera, to pozdrawiali rodziców. Oczywiście ich wola została uszanowana. Są tylko ogólne ujęcia klasy. Dla uczniów było to też niewątpliwie ciekawe przeżycie. Stąd pewnie niskie wyniki. Jeszcze przed sprawdzianem mieli znakomite humory i byli pewni swojej wiedzy, natomiast po sprawdzianie chcieli aby NIE wpisywać ocen z takiego "eksperymentalnego" sprawdzianu. Poniższy film został przygotowany bardziej z myślą o nauczycielach, aby pokazać im możliwości współczesnej technologii informacyjnej. Jednak obejrzeć mogą wszyscy :)
Jeśli chcesz sprawdzić swoje wiadomości, to możesz spróbować rozwiązać >>test z filmu<<. Formularz został odblokowany i znów akceptuje odpowiedzi. Nie trzeba wpisywać prawdziwego adresu e-mail. Wystarczy np. a@a.com. Oprócz testów wyboru można oczywiście robić inne ciekawe formularze. W ostatnich dniach przygotowałem kilka filmów z takiej tematyki i może będą następne.
JH

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz