Strony

wtorek, 10 maja 2016

Propozycja projektu wizytówki filmowej na konkurs

Mamy tylko 3 tygodnie na przygotowanie!!! Nie wpłynęła żadna oficjalna propozycja, zatem JH proponuje:
1. Jako podkład muzyczny "Motylem jestem" w wykonaniu młodej wapieńskiej wokalistki; może być w nowoczesnej aranżacji, może być z chórkiem. Podkład byłby odtwarzany przez radiowęzeł w czasie kręcenia filmu. Ważniejsze jest, aby był zaśpiewany "z radością i energią", niż czysto wokalnie (i tak w tle będą inne odgłosy). Osoby odpowiedzialne za przygotowanie podkładu: A.Rajewska, M.Mrówczyńska. Osoby chętne do zaśpiewania mile widziane.
2. MOTYL - główna bohaterka filmu będzie oprowadzać kamerę po szkole. Teoretycznie mogła to by być wokalistka, która zaśpiewa ale nie musi. Wskazane, aby miała urok i wdzięk (aby urzec jury). Kandydatka jest ... ale inne kandydatki mile widziane. Ta główna będzie śpiewać (udawać, że śpiewa) natomiast dobrze by było, aby miała koło siebie jeszcze 2-3 koleżanki (motyle). Prawdopodobnie jako mama-motyl wystąpi p. I.Godawa również przebrana za motyla, ewentualnie pszczółkę, która będzie reprezentować grono nauczycielskie. (w tej "wycieczce po szkole")
3. Start nagrania - prawdopodobnie schody wejścia dla pracowników, przydałby się uczeń przebrany za ... konika polnego lub żabkę otwierający drzwi główne, kilkoro dzieci mogłoby stać na dole schodów np. machając kwiatami (nawet lepiej papierowymi, kolorowymi).
4. Wejście do szkoły, na korytarz. Na korytarzu wzdłuż ścian mogliby stać uczniowie, najlepiej z kolorowymi elementami np. baloniki, kwiaty. Powinni się bujać, machać i uśmiechać! Sala nr 20 w rezerwie (nie mam jeszcze pomysłu, kto miałby tam być).
5. Biblioteka - (pierwsze wejście do sali) propozycja - ośmioro uczniów w zielonych koszulkach (w miarę możliwości podobny kolor), 4 z jednej, 4 z drugiej strony "zaczytanych" w albumach, zamyślonych. Po wejściu MOTYLI czytelnicy "ożywiają" się, biorą do rąk albumy (czasopisma) które czytali i zaczynają nimi machać jakby to były motyle (obowiązkowy uśmiech na twarzy!)
Odpowiedzialna za ekipę biblioteczną p. K. Łasut.
6. Sala nr 19 - dwóch uczniów przebranych za rycerzy, czworo uczniów (np. czerwone koszulki) przy dwóch ławkach z modelami/makietami. Teoretycznie skupieni nad pracą ale gdy orientują się, że kamera zaczyna ich filmować, przerywają pracę i zaczynają machać (nożyczkami, pędzlami, mieczami).  Odpowiedzialny za ekipę historyczno-modelarską M.Ryska. Motyle wybiegają i udają się do sali nr 18
7. Sala nr 18 - sześcioro/ośmioro uczniów (ubrani - czarny dół, biała góra) gra w parach w w szachy mając z boku na podłodze dodatkowe plansze, po wejściu MOTYLI przerywają grę, każdy łapie dodatkową szachownicę i próbują planszami imitować ruch motyli. Odpowiedzialny J.Haja.
8. Sala nr 8 - rozstawione maszyny do szycia, prawdopodobnie 8 uczennic w ...np. niebieskich koszulkach, niby coś tam szyją ale po wejściu MOTYLI wstają i zaczynają machać chustami np. niebieskimi (ale niekoniecznie) Odpowiedzialna za ekipę krawiecką A.Wagner.
9. Sala nr 9 - np. ośmioro uczniów np. w żółtych koszulkach, najlepiej z własnymi tabletami, teoretycznie pracują, po wejściu MOTYLI chwytają tablety a na tabletach najlepiej gdyby były rysunki motyli i pokazują rysunki do kamery. Odpowiedzialny R.Piechowiak
10. Jeśli starczy czasu, to MOTYLE udają się do sali nr 16 i sali nr 12, tu trzeba by było dopracować pomysły na te sale. Prawdopodobnie jednak nastąpi nawrót do schodów przy sklepiku. Dobrze by było, aby powstał szpaler uczniów z już odwiedzonych klas niejako zamykający korytarz i kierujący do schodów. Na schodach też mile widziani uczniowie przy ścianie najlepiej kolorowo ubrani z kolorowymi dużymi "elementami".
11. Sala nr 21 - uczniowie w białych kitlach (ok. 8) z kolorowymi, dymiącymi kolbami w okularach, zajęci doświadczeniami po wejściu MOTYLI zaczynają machać, oczywiście koniecznie uśmiechając się. Odpowiedzialna M.Stachowiak
12. Sala gimnastyczna stara - tu gromadzą się wszyscy pozostali chętni. Wskazane, aby poszczególne grupy (piłkarze, siatkarze, gimnastyczki, pomponiary) były podobnie ubrane w "ostre" kolory. Część piłkarzy może podbijać piłkę stopą, część głową, siatkarze mogą sobie podawać w parach, kilka  dziewczyn mogłoby zrobić szpagat (np. równocześnie), kilka mostek itp. Tu (na sali byłby finał) zatem mogliby dotrzeć już wszyscy, aby robić tłum. Mile widziane falowanie i oczywiście koniecznie uśmiech na twarzy.
Odpowiedzialni pozostali nauczyciele.
-
Kto chciałby być w konkretnej sali, zgłasza się do "opiekuna" sali. Dla większości będzie miejsce na sali gimnastycznej, możliwe że do tworzenia szpaleru na korytarzu i na schodach zostaną wyznaczone konkretne klasy. Generalne wskazanie dla wszystkich KOLOROWE (!) stroje. W ciągu 3 minut (regulamin) nie jesteśmy w stanie pokazać wszystkiego. Film musi być nagrany w jednym (!) kawałku. W poniedziałek postaram się wykonać próbę czasową, aby sprawdzić jak możemy podzielić czas między sale. Termin pierwszej próby zostanie podany wkrótce ale prawdopodobnie będzie to środa 4 lub 5 lekcja. Ważny będzie każdy detal np. ciekawie przebrani odźwierni, ciekawe dekoracje ... Ważny jest każdy pomysł. Nawet jeśli nie zostanie zrealizowany, to nie trzeba się obrażać. Trzeba pamiętać, że nawet jeśli nie wygramy boiska, to liczy się zabawa!
-
JH
-
Teledysk sprzed 41 lat :)
-
Wizytówka ma lipdubem, warto obejrzeć jak to się robi!
Przykłady LIPDUBÓW
____
USTAWIENIE  klas do nagrania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz