Czytam z klasą – lekturki spod chmurki” Uczniowie klasy III przystąpili w tym roku szkolnym 2019/2020 do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego pt. “Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”, którego głównym celem jest rozwijanie aktywności czytelniczej oraz rozbudzanie ciekawości literackiej wśród uczniów. W dobie dzisiejszych czasów, gdzie prym wiodą gry komputerowe i smartfony, bardzo ciężko jest zachęcić dzieci do czytania książek, a tym bardziej lektur. Aby zminimalizować problem i zainspirować dzieci do czytania, wprowadzam do klasy ogólnopolski projekt edukacyjny autorstwa Honoraty Szaneckiej upowszechniający czytelnictwo wśród uczniów klas I-III, którego założeniem jest zachęcenie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną. Projekt realizowany jest podczas zajęć rozwijających kreatywność i aktywność poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem i aktywność z wykorzystaniem szerokiej gamy metod aktywizujących.
Projekt składa się z trzech modułów. W każdym z modułów czytamy jedną spośród czterech zaproponowanych lektur, do której uczniowie wykonają co najmniej cztery zadania. Lektury będą czytane przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów, a także przez zaproszonych gości. Program projektu opiera się na zmianie sposobu omawiania czytanych lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianiu czytelnictwa wśród dzieci poprzez atrakcyjne formy pracy z tekstem. Uczniowie obejrzeli film promujący udział w programie, ulepili plastelinowe Czytusie, które będą towarzyszyły im przez cały rok szkolny oraz przygotowali lekturniki. Wszyscy są gotowi do działania i czytania…
J. Hemmerling
Zakończyliśmy I moduł projektu "Czytam z klasą".
Wybraliśmy " Drzewo do samego nieba". Pokolorowaliśmy lekturniki oraz uzupełniliśmy wszystkie zadania. Najciekawszy dla dzieci był etap tworzenia gry na papierowej wersji tabletu, związanej z przeczytaną lekturą. Pomysłów było wiele. Stworzyliśmy zakładki do książek, które nawiązywały do tytułu lektury. Wykonaliśmy również plakat, którym chcieliśmy zachęcić do przeczytania książki.
J. Hemmerling